Monday, April 28, 2014

Kill Bill Volume 2 - Movie Review

The Bride is Back


Kill Bill vol 2 adalah sebuah film arahan Quention Tarantino setelah berhasil memukau penonton dengan karya nya di Kill Bill vol 1. Seperti di Kill Bill vol 1, Uma Thurman dengan hebatnya kembali beraksi dengan pedang samurai nya iaitu matlamat utamanya untuk membalas dendamnya setelah ditinggal dalam keadaan koma dan kematian janin yang ada didalam perutnya oleh Bill (David Carradine) dan 4 pembunuh lain. 

Bahagian awal vol 2, Tarantino membawa kita kepada cerita bagaimana The bride dan semua orang yang digereja termasuk suami dan keluarganya dibunuh saat mengadakan rehearsal perkahwinan. Mengenai penggunaan kamera, Tarantino berhasil menciptakan mood pada cerita. Dalam film ini pengambilan shot berbagai macam untuk mendapatkan pemandangan yang menarik. Antara scene yang menarik di dalam film ini adalah seperti gambar dibawah ini.



Dan juga ada juga teknik-teknik pengambilan shot pada scene saat the bride dalam peti mati yang dan cuba untuk membebaskan diri. Tarantino cuba menciptakan mood seperti scene tersebut seperti benar-benar pada peti mati. Penggunaan kamera pada tempat sempit seperti peti mati sangat mustahil sekali, tetapi Tarantino berhasil menggunakan teknik-teknik untuk scene tersebut dapat dilihat seperti real. 








  

No comments:

Post a Comment